راهکارهای نوین برای جذب مخاطب در بازار مجازی2023-03-03
بهترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری؛ 5 روش که باید از آن ها استفاده کنید
راهاندازی وبلاگ و انتشار محتوای مرتبط با فعالیتتان و به طور کلی بازاریابی محتوایی، یک ترفند جذب مشتری آنلاین است. بازاریابی آنلاین هر روش، استراتژی و متد برای رساندن پیام کسب و کار به عموم مردم است. برخی استراتژیهای تبلیغاتی بهجای اینکه پیام را بهصورت واضح به مخاطب انتقال دهند، بر روشهای نامحسوستر برای انتقال پیام تمرکز میکنند. روش بازاریابی اینترنتی یا آنلاین به هر تلاشی برای برندسازی و تبلیغات اطلاق میشود که از اینترنت استفاده میکند. هر کاری که برای بیشتر دیده شدن و افزایش فروش به صورت آنلاین انجام میدهید، در این دسته جای دارد.
استفاده از کاتالوگ دیجیتال میتواند در کاهش هزینهها و بهینهسازی فرآیندها در کسب و کار شما و یکی از روش های نوین جذب مخاطب تاثیرگذار باشد. با استفاده از کاتالوگ دیجیتال، نیاز به چاپ کاتالوگهای فیزیکی و هزینههای مرتبط با چاپ، بستهبندی و توزیع آنها کاهش مییابد. کاتالوگ دیجیتال به عنوان یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند نیز شناخته میشود و برای ارتقاء برند، جذب مشتریان و افزایش فروش بسیار مؤثر است. برای افزایش مشتریان، پاسخگویی سریع و دقیق به سوالات آنها ضروری است. ارائه اطلاعات شفاف و موثر از طریق چت آنلاین یا تماسهای صوتی و تصویری میتواند تجربه مثبتی ایجاد کرده و اعتماد مشتریان را جلب کند. این ارتباط نه تنها باعث جذب مشتری جدید میشود، بلکه وفاداری مشتریان قبلی را نیز تقویت میکند.
با استفاده از ابزاری مانند «Buffer» (+) میتوانید زمان انتشار محتوای جدید را در هر پلتفرم رسانه اجتماعی برنامهریزی کنید. با استفاده از این روش میتوانید هر پست وبلاگ خود را در شبکههای اجتماعی نیز بهصورت همزمان انتشار دهید. ممکن است بپرسید که محتوا چگونه به افزایش مشتریان جدید و فروش کمک میکند. جواب این سوال کمی پیچیده است اما به کمک سفر مشتری میتوان آن را توضیح داد. هنگامی که شخصی برای اولینبار از وبسایت شما بازدید یا در رسانههای اجتماعی با برند شما تعامل میکند، احتمالا از شما چیزی نمیخرد.
با تحقیق درباره کلمات کلیدی، میتوانید بفهمید که چه عباراتی مشتریان بالقوه شما را به سمت وبسایتتان جذب میکنند. این اطلاعات باعث میشود تا بتوانید محتوایی تولید کنید که پاسخگوی نیازهای آنها باشد. با این کار، کسبوکار شما میان انبوهی از اطلاعات موجود در اینترنت برجسته میشود و مشتریان بیشتری به سمت شما میآیند. شاید راهاندازی یک وبسایت برای ارائه محصول و خدمات مشتریان در ابتدا خوب باشد؛ اما تنها داشتن یک وبسایت کافی نیست. طراحی صفحات جذاب برای معرفی محصولات و خدمات، افزایش سرعت بارگذاری و افزودن نظرات مشتریان به صفحه اصلی میتواند در این زمینه به شما کمک کند. همچنین، ایجاد فرمهای ساده برای جمعآوری اطلاعات مشتریان و اضافه کردن بخش سوالات پرتکرار میتواند تجربه کاربری را بهبود بخشد.
- این اقدامات میتوانند به عنوان یک ابزار قدرتمند در فرآیند روش های نوین جذب مخاطب مؤثر باشند.
- اولین گام در تعامل با کانال های رسانه های اجتماعی، شناسایی مرتبط ترین پلتفرم ها برای مخاطبان هدف است. {
- مشتریان میتونند بهترین تصمیم رو با دیدن تصاویر دقیق و باکیفیت از محصولات شما بگیرند. |}{
- یک ویدئوی خوب میتواند تأثیر زیادی بر مخاطبان بگذارد و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کند. |}{
- این راهبرد که امکان دستیابی سریع به بازارها، فناوریها و قابلیتهای جدید را فراهم میکند، اکنون در فضای دیجیتال ایران نیز مورد توجه قرار گرفته است. |}
- ارتباط مستمر با مشتریان ، به شما کمک میکند تا نیاز آنها را شناسایی و بهتر آنها را درک کنید.
استفاده از طراحی واسعه و متناسب با نیازهای مختلف مشتریان میتواند به شرکتها کمک کند تا بازار خود را گسترش دهند و مشتریان جدیدی جذب کنند. با ورود تکنولوژی و اینترنت به زندگی روزمرهی ما، رقابت در بازارهای مختلف بیشتر افزایش یافته است. بنابراین بشرکتها نیاز دارند تا راههای جدیدی را برای جذب مشتریان خود ایجاد کنند. در این مقاله به بررسی استراتژیهای بازاریابی موثر در دنیای اینترنتی میپردازیم. کاتالوگ دیجیتال با ارتقاء تجربه مخاطبان به یک سطح جدید از تعامل و آشنایی با محصولات و خدمات میپردازد.
با استفاده از دادههایی که از ارتباط با مشتریان به دست میآورید، میتوانید خدمات و محصولات متناسب با نیازهای آنها ارائه دهید. همچنین، جمعآوری بازخورد از طریق نظرسنجیها یا نظرات در شبکههای اجتماعی به شما کمک میکند تا نقاط ضعف را شناسایی و بهبود دهید. پاسخگویی سریع به سوالات و مشکلات مشتریان نیز رضایت آنها را افزایش میدهد.
برای مثال، مطالعه نمونههایی از متن تبلیغ محصولات پوست و مو میتواند به شما کمک کند تا در مورد محتوای تبلیغاتی برای مشتریان چنین محصولاتی اطلاعات مناسبی به دست آورید. چرا که در در دنیای کسب وکارها حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید به یکی از چالشهای بزرگ تبدیل شده است. از کاربرد تکنولوژی های نوین و بازاریابی دیجیتال گرفته تا ایجاد تجربههای منحصر به فرد برای مشتریان، هر یک از این استراتژیها میتوانند در جلب توجه و اعتماد مشتریان تاثیرگذار باشند. بیایید با هم ببینیم چگونه میتوانیم مشتریان بیشتری را به سمت کسبوکار خود جذب کنیم.
هزینه جذب مشتری جدید چقدر است؟
شما می توانید با مشارکت فعال در مکالمات و پاسخ دادن به نظرات و پیام ها، با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و نیازهای آنها را بهتر درک کنید. در بسیاری از موارد، ترکیب چند استراتژی میتواند نتایج بهتری به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، میتوانید از سئو برای جذب ترافیک ارگانیک و از تبلیغات کلیکی برای دستیابی سریعتر به نتایج استفاده کنید. نکات ارزشمندتان را درباره روش های جذب مشتری آنلاین با ما و دیگر دوستان خود به اشتراک بگذارید. استفاده از یو جی سی در فعالیتهای آنلاین، به شما کمک میکند که مخاطبانتان را برای آمدن به سمت خود، ترغیب کنید.
در پلتفرمهایی مانند فیسبوک، با استفاده از تبلیغات و کمپینهای بازاریابی مجدد تلاش میشود تا مشتریان احتمالی تبدیل شوند اما در شبکه جستجو افراد بهوسیله کلمه کلیدی تبدیل میشوند. با تنظیم «اهداف تبدیل» (Conversion Goal) در کمپین خود میتوانید افرادی را ردیابی کنید که از طریق تبلیغات از شما خرید کردهاند. گوگل مطالعات موردی زیادی در مورد مشتریانی منتشر کرده است که هزاران هزار دلار در تبلیغات گوگل ادز هزینه کردهاند و نتایج شگفتانگیزی نیز بهدست آوردهاند. ROI آنها بیشتر از هر سرمایهگذاری در سهام یا املاک است چراکه ۵ برابر، ۱۰ برابر و حتی ۲۰ برابر هزینه تبلیغات خود را بهدست آوردهاند.
هر کسبوکار، مشتریان بالقوهای دارد که در گوگل یا سایر موتورهای جستوجو، به دنبال محصولات و خدمات مورد نظر خود میگردند. سئو (SEO) یا بهینهسازی صفحات وبسایت برای موتورهای جستجو، باعث میشود تا به مرور، وبسایت شما در میان نتایجی که گوگل به کاربران نمایش میدهد، رتبۀ بالاتری داشته باشد. این کار توسط متخصصین سئو و تولید محتوا و از طریق جستوجوی کلمات کلیدی و نگارش محتوای متنی یونیک بر اساس این کلمات و لینکسازی در مقالههای سایت انجام میشود. این روش یکی از موثرترین راهها برای جذب ترافیک ارگانیک و بدون پرداخت هزینه است.
استفاده از دادهها و آمارها میتواند باعث افزایش اثربخشی استراتژیهای بازاریابی شود. یکی از روشهای موثر برای جذب مشتریان جدید ایجاد محتوای جذاب و متنوع است. ارائه مقالات، ویدیوها، پادکستها و تصاویر جذاب میتوانند به شرکت کمک کنند تا مخاطبین جدیدی را جذب کرده و به مشتریان تبدیل کنند. برای افزایش مشتریان، باید ارزش پیشنهادی خود را بهصورت واضح بیان کنید. به عنوان مثال، اگر شما در فروش لوازم خانگی فعالیت میکنید و بهترین خدمات پس از فروش را ارائه میدهید، باید به وضوح روی این ویژگی تاکید کنید.
همچنین، شرکتهایی که از هوش مصنوعی برای شخصیسازی پیامها بهره میبرند، نرخ تبدیل بهتری دارند. در فضای مجازی، همه در مورد موفقیت و درآمد بالا صحبت میکنند، اما واقعیت این است که چالشهای زیادی بر سر راه کسبوکارها وجود دارد. در ایران، وضعیت اقتصادی و عدم قطعیتهای بازار میتواند به جذب مشتری آسیب بزند. برای افزایش مشتری، باید از راهکارهایی استفاده کنید که متناسب با شرایط و محدودیتهای موجود باشند.
آیا بازاریابی پیامکی یک ابزار ساده و ارزان برای رشد کسبوکارهای کوچک است؟
این استراتژی بازاریابی با هدف گرفتن خواستهها و نیازهای مخاطبان، به متمایز کردن برند شما کمک میکند و بهتر از رقبای خود میتوانید به آنها پاسخ دهید. نحوه جذب مشتری در بازاریابی شبکهای به گونهای است که به وفادارسازی مشتریان منجر میشود و علاوه بر سودآوری به شهرت برند نیز کمک میکند. هر صفحهای که دنبال کننده بیشتری داشته باشد صرفاً گزینه بهتری برای تبلیغات نیست. تا جایی که میتوانید اینفلوئنسرها یا صفحاتی را برای تبلیغات انتخاب کنید که موضوعات نزدیکتری به کسب و کار شما دارند. همچنین محتوای تبلیغاتی خود را بر اساس نیاز مشتریان این شبکههای اجتماعی تهیه کنید.
این ممکن است شامل نرخ تبدیل، هزینه جذب مشتری و بازگشت سرمایه (ROI) باشد. در مرحله بعد، از ابزارها و نرم افزارهای تحلیلی برای ردیابی این معیارها در کانال های بازاریابی مختلف خود، مانند رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و تبلیغات پولی استفاده کنید. در مرحله بعد، سئو و طراحی وب سایت خود را بهینه کنید تا پیام و ارزش پیشنهادی برند خود را به طور موثر منتقل کنید. در نهایت، عملکرد وب سایت خود و معیارهای تعامل کاربر، مانند نرخ پرش، میانگین مدت جلسه و نرخ تبدیل را برای شناسایی زمینه های بهبود بررسی کنید. این به شما کمک میکند تا در مورد نیازها، ترجیحات و چالشهای مشتریان خود اطلاعاتی کسب کنید و برند خود را به عنوان یک منبع آگاه و مفید معرفی کنید. در نهایت، از اطلاعات جمعآوریشده از مشارکت خود در جوامع آنلاین برای اطلاعرسانی استراتژی بازاریابی و بهبود محصولات یا خدمات خود استفاده کنید.
ایجاد برنامههای جدید و جذاب، مانند گیمیفیکیشن یا محتوای تعاملی، مشتریان را به شرکت در فعالیتهای شما ترغیب خواهد کرد. اطلاعات تماس شرکت یا فرد مسئول کاتالوگ را به صورت واضح و قابل دسترسی نمایید. سازگاری با انواع دستگاهها از جمله تبلتها و گوشیهای هوشمند به کاربران این امکان را میدهد تا از هر کجا که باشند به کاتالوگ دسترسی داشته باشند. همچنین امکان جستجوی سریع و استفاده از فیلترها برای یافتن محصولات خاص باعث افزایش کارایی و راحتی استفاده میشود. ردیابی و اندازه گیری مداوم موفقیت کمپین های بازاریابی برای درک مشتریان و اصلاح استراتژی های بازاریابی شما بسیار مهم است. بهینه سازی وب سایت شما برای ارائه یک تجربه مشتری یکپارچه و حصول اطمینان از اینکه حضور آنلاین شما به طور مؤثر ارزش پیشنهادی برند شما را به اشتراک می گذارد، بسیار مهم است.
وقتی افراد احساس کنند که پس از خرید از حمایتهای لازم برخوردارند، اعتماد مشتریان به شما بیشتر خواهد شد و این باعث میشود با اطمینان بیشتری به سمت شما بیایند. به عنوان مثال، اگر شما نمایندگی یک برند خودرو هستید، باید بهترین خدمات پس از فروش را ارائه دهید تا مشتریان مطمئن شوند که در هر مرحله از خرید، در کنارشان خواهید بود. در واقع، کیفیت خدمات میتواند به طور قابل توجهی به افزایش مشتریان جدید کمک کند و به شما اعتبار بیشتری ببخشد. همکاری با برندهای مکمل براساس ایجاد ارزش بیشتر برای هر دو طرف و مشتریان شکل میگیرد. منظور از برندهای مکمل، شرکتهایی هستند که محصولات یا خدماتشان به هم مرتبط بوده و بهصورت ترکیبی، نیازهای بیشتری از مشتریان را برآورده میکنند.
شناخت مشتری به شما کمک میکند تا مشخصات افراد ایدهآل خود را شناسایی و استراتژیهای بازاریابی را بر اساس این اطلاعات تنظیم کنید. بازاریابان حرفهای با تکیه بر این دادهها میتوانند اهداف خود را بهبود بخشند و آگاهی بیشتری از نیازها و ترجیحات مشتریان پیدا کنند. به عنوان مثال، اگر بدانید که مشتریان ایدهآل شما در کجا بیشترین فعالیت را دارند، میتوانید پیشنهادات خود را از طریق آن کانالها ارائه دهید.
اگر مطلب بازاریابی دیجیتال را مطالعه کرده باشید، تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی را متوجه شدهاید. در این مطلب ضمن تعریف روش بازاریابی اینترنتی، انواع تکنیکها و کاربردهای آن را همراه با مثال بیان میکنیم. در مرحله بعد، باید مشخص کنید که کجا میتوانید به این مشتریان دسترسی پیدا کنید و چه برنامه بازاریابی یا تبلیغاتی باید وجود داشته باشد. تحلیل روندهای موجود در اقتصاد دیجیتال ایران نشان میدهد که این بخش از اقتصاد در آستانه تحولی ساختاری قرار گرفته است.
از نظرسنجیها، نظرات کاربران در شبکههای اجتماعی و ایمیلها برای جمعآوری بازخورد استفاده کنید. برای مثال، میتوانید پس از خرید، از مشتریان بخواهید تجربۀ خود را به اشتراک بگذارند. این بازخوردها نه تنها به بهبود خدمات کسبوکار شما کمک میکنند، بلکه نشان میدهند که به نظرات مشتریان اهمیت میدهید.
برای غلبه بر این چالشها، نیاز به یک رویکرد جامع و استراتژیک دارید که بتواند تمام ابعاد کسبوکار شما را پوشش دهد. بهعنوان مثال، شناسایی نقاط قوت و ضعف کسبوکار و استفاده از آنها در راستای جذب مشتریان جدید میتواند به شما کمک کند تا در بازار رقابتی پیشرو باشید. در فرآیند جذب مشتری در بازاریابی شبکه ای توجه به این نکته ضروری است که اگر در محتوا یا معاشرت خود داستانی را تعریف می کنید، باید اطلاعات واقعی ارائه دهید. اگر از دادههای آماری استفاده میکنید، مطمئن شوید که دادهها به روز هستند و در معرفی ویژگیهای محصول خود، کمال دقت را داشته باشید. روش جذب مشتری در بازاریابی شبکه ای بر اعتماد و اصالت استوار است که این با شفافیت و امانت در اطلاعات به دست میآید. بنابراین اگر تصمیم دارید تا اعتماد سرنخها را به دست آورید و اعتماد مشتریان فعلی را نیز حفظ کنید، باید در رفتار و کلام شفافیت داشته باشید.
بنابراین، اگر پست شما در رتبه ۱۰ قرار دارد و نرخ کلیک آن بیشتر از پستی با رتبه ۲ است، گوگل رتبه محتوای شما را بهتر میکند. تگ عنوان و توضیحات متا، چیزی است که در نتایج جستجو نمایش داده میشود. برای مثال اگر کسی عبارت «استراتژی تبلیغات کلیکی» را جستجو کند، پست مجله فرادرس به وسیله تگ عنوان و توضیحات متا نشان داده میشود. قرار دادن کلمات کلیدی در تگ عنوان و توضیحات متا بهصورت مستقیم روی رتبهبندی تاثیر ندارد، اما به کاربران کمک میکند تا محتوا را سریعتر پیدا کنند. منظور از این کار، پر کردن تگ عنوان و توضیحات متا با کلمات کلیدی نیست.
اگر میخواهید استراتژی بازاریابی سئو خود را آغاز کنید، باید به تولید محتوا بپردازید. برای مثال، اگر شرکتی در حوزه حقوق و وکالت هستید و برندی قوی ندارید، باید با تولید محتوای موردنیاز کاربران، آنها را به وبسایت خود جذب کنید. برای جلبتوجه مشتریان تو فروشگاه اینترنتی، اهمیت لیست محصولات خیلی زیاد هست. مثل ورود به یک هایپرمارکت و جستجوی ناموفق برای سبزیجات، کاربران نیاز دارند تا محصولات موردنظرشان رو به سادگی پیدا کنند.
به طور واقعبینانه، بیشتر کسب و کارهای کوچک و حتی بسیاری از شرکتهای متوسط، ایدههای عالی در مورد نحوه فروش کالاهای خود دارند. شناسایی و بررسی نیازهای و ترجیحات مشتریان، یکی از رویکردهای موثر در جذب مشتریان است. با انجام تحقیقات بازاریابی و شناسایی نقاط ضعف و نیازهای مشتریان، میتوانید استراتژیهای مارکتینگ خود را بر اساس این اطلاعات بهبود دهید و به شکلی هدفمند تر به جذب مشتریان بپردازید.
استفاده از راههای جدید برای جذب مشتریان امری ضروری برای هر شرکت در دنیای اینترنتی است. استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی، ارائه محتوای جذاب، تبلیغات هوشمند، ارائه تجربهی کاربری بینظیر و استفاده از شبکههای اجتماعی تنها چند مورد از راههای موثر برای جذب مشتریان جدید هستند. بنابراین، شرکتها باید در استفاده از این راهها بهبود و پیشرفت کنند تا بتوانند رقابت با سایر شرکتها را برنده شوند و مشتریان جدیدی را به سوی خود جذب کنند. استفاده از روشهای تبلیغاتی هدفمند و هوشمند میتواند به شرکتها کمک کند تا به جامعهی هدف خود دسترسی بهتر و سریعتری داشته باشند. تحلیل دادهها و استفاده از الگوریتمهای هوشمند تبلیغاتی میتواند باعث افزایش فروش و جذب مشتریان جدید شود. در دنیای رقابتی امروز، ارائه محصولات یا خدمات عالی کافی نیست؛ بلکه باید توجه مشتریان را نیز جلب کرد.
فضای دیجیتال ایران با کمبود نیروی متخصص و رقابت شدید بر سر جذب استعدادها روبه روست. در فرآیند ادغام و تملک، حفظ نیروهای کلیدی و جلوگیری از ریزش استعدادها اهمیت حیاتی دارد. این موضوع بهویژه در مواردی که فرهنگهای سازمانی متفاوتی باید با یکدیگر همگرا شوند، پیچیدگی بیشتری مییابد. الگوریتمهای AI توانایی تحلیل رفتار مشتری را دارند و میتوانند پیشنهادهای شخصیسازیشده ارائه دهند. برای آشنایی بیشتر با این نوع بازاریابی، میتوانید مقاله ترکیب ایمیل و پیامک در بازاریابی را مطالعه کنید. اگر میخواهید در دنیای رقابتی امروز موفق باشید، باید از این روشها استفاده کنید.
از ابزارهای تحلیلی مانند Google Analytics برای بررسی نرخ بازگشت سرمایه (ROI)، نرخ کلیک (CTR) و سایر معیارها استفاده کنید و در صورت نیاز استراتژیهای خود را بهینهسازی کنید. امروزه موبایل هر فرد بیشتر از هر وسیله دیگری کنار اوست و کاربرد دارد. میتوان گفت که تقریبا همه فعالیتها به وسیله گوشیهای هوشمند ممکن شدهاند. به همین دلیل بسیاری از کسبوکارها، به طراحی اپلیکیشن موبایل روی آوردهاند. این کار اگرچه در ابتدا کمی هزینهبر است، اما درصد جذب مشتری و بازگشت سرمایه از طریق آن بسیار بالاست.
حضور فعال در این پلتفرمها، فرصتی بینظیر برایبرقراری ارتباط موثر با مخاطبان، معرفی محصولات یا خدمات، ایجاد تعامل و به اشتراکگذاری اطلاعات ارزشمند فراهم میکند. بر اساس دادههای جدید، کسبوکارهایی که از استراتژی چندکاناله استفاده میکنند، نرخ تعامل کاربرانشان تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. ترکیب پیامک، ایمیل، تبلیغات گوگل و شبکههای اجتماعی، اثربخشی بازاریابی مستقیم را به شکل چشمگیری بهبود میدهد. یکی دیگر از رویکردهای جدید در آنلاین مارکتینگ، استفاده از روشهای تبلیغاتی نوین است. از جمله این روشها میتوان به تبلیغات ویدیویی، تبلیغات نشاندار و تبلیغات محتوا اشاره کرد. این روشها امکان ارتباط مستقیم تر با مشتریان را فراهم میکنند و باعث افزایش نرخ تبدیل و جذب مشتریان میشوند.
{تجربه مشتری را شخصی کنید
|}این روش معمولاً هزینۀ بالایی دارد و به مخاطبان محدودی نیز نمایش داده میشود. مشتری آنلاین یا مشتری اینترنتی کسی است کع از طریق اینترنت به دنبال حل مشکلات خود میگردد و در پایان این راه با انجام دادن عمل خرید، مشکل خود را حل میکند. در ادامه سوالات متداول پیرامون روش بازاریابی اینترنتی را مطرح میکنیم. خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغدهنده» به کاربران ارائه میشود. برای مثال در تصویر زیر نمونه بنر آن را مشاهده میکنید که مربوط به مطلب «روانشناسی رنگها در تبلیغات» در «مجله فرادرس» است. با توجه به تصویر، ویژگیهای بنرهای کاپریلا از جمله حجم کم و ارتباط موضوعی آن مشخص است.
در این شرایط، بهترین کار پذیرفتن انتقادها و نظرات منفی عادلانه و منتشر کردن آنهاست. این عمل نشان میدهد که شما به عنوان یک کسبوکار حرفهای، ضعفهای خود را میپذیرید و آنها را اصلاح میکنید. چنین اقداماتی، اعتماد مخاطب را بیش از پیش به شما جلب و تعداد زیادی از مشتریان را به سوی شما روانه میکند. هر اقدامی که باعث ایجاد نزدیکی میان شما و مخاطب شود برای جذب مشتری بسیار مفید است.
برای جذب لیدهای ارزشمند، تبلیغات کلیکی (PPC) و بازاریابی ایمیلی بسیار موثر هستند. تبلیغات کلیکی باعث میشوند تا با هدفگیری دقیق مخاطبان بر اساس سن، جنسیت و علایق، لیدهای باکیفیت جذب کنید. این روش نتایج سریعی دارد اما نیازمند پیگیری و مدیریت دقیق و مداوم است. از سوی دیگر، بازاریابی ایمیلی با ارسال پیشنهادات شخصیسازیشده به مشتریان بالقوه، نرخ تبدیل را افزایش میدهد. ترکیب این دو روش میتواند لیدهای ارزشمند و فروش را به طور قابل توجهی افزایش دهد.
ابزارهایی که معرفی کردیم، راهحلهای دقیق و گامبهگام برای هر مشکل ارائه میدهند. استراتژی سئو مناسب، ترکیبی از کلمات کلیدی بلند و کوتاه را هدف قرار میدهد. کلمات کلیدی کوتاه، رقابتیتر هستند چراکه مفاهیم کلیتری را شامل میشوند و حجم جستجوی بیشتری دارند. از طرف دیگر، کلمات کلیدی بلند، ترافیک کمتری به همراه خواهند داشت اما نرخ تبدیل آنها بالاتر است.
اگر محصولات جدید دارید، از کاتالوگ برای معرفی آنها به مشتریان استفاده کنید. درج نظرات و امتیازات مشتریان در کاتالوگ، به مخاطبان این امکان را میدهد که تجربه دیگران را بررسی کرده و تصمیم بهتری برای خرید بگیرند. ارائه پیشنهادات و تخفیفات ویژه در کاتالوگ، مخاطبان را به انجام خرید ترغیب میکند.
دگرگونی در الگوهای مصرف و رفتار خرید مشتریان، فرصتهای جدیدی پیش روی فعالان اقتصاد دیجیتال قرار داده است. افزایش اقبال به خرید آنلاین، رشد چشمگیر استفاده از شبکههای اجتماعی، و تمایل روزافزون کسبوکارهای سنتی به حضور در فضای دیجیتال، همگی نشان از پتانسیل بالای این بازار دارد. با توجه به دسترسی همه جانبه به اینترنت و منابع اطلاعاتی قطعا اصطلاح بازاریابی شبکهای به گوش شما خورده است.
تبلیغات هدفمند در اینستاگرام